Parträningsprogram med corefokus – 8 övningar

parträningsprogram

Par behöver inte vara gifta för att dela passion och utmaningar!

Jag älskar t.ex. att träna med Ewelina och andra. Och till Alla Hjärtans Dag vill jag ge dig just ett parträningsprogram, detta för hela kroppen, men med extra kärlek till coremusklerna. Eftersom det är söndag och många är hemma har jag även valt övningar där du inte behöver mer redskap än en medicinboll. Ja, plus en partner, ditt barn, en träningsvän eller ovän för den delen. Det är alltid kul att skojfightas lite under övningarna, såklart med glimten i ögat.

Välj ut några övningar ur mitt parträningsprogram eller alla för ett riktigt svettigt och härligt pass. Kör så det ryker!

parträningsprogram

parträningsprogram

Parträningsprogram med corefokus

  1. Diagonalkast med vän, 12 repetitioner var
  2. Underkroppsrotation med vän, 12 repetitioner var
  3. Höga knän till handflatorna på vän, 12 repetitioner var
  4. Bollpassning med vän, 12 repetitioner var
  5. Slå på handflatorna med vän, 12 slag var
  6. Sit-ups med boll till vän, 12 repetitioner
  7. Sittande rotationskast till vän, 12 repetitioner var
  8. Rygghäv med bolllämning till vän, 12 repetitioner var

Förslag på upplägg: Kör ett set var av alla övningar i direkt efter varandra. Upprepa 2-3 varv.

Heja heja och åter igen – hoppas du får en fin Alla Hjärtans Dag. Kram! /A

Fler rekommenderade parträningsprogram:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras