FILM: Träna med ett påskägg – 7 övningar för hela kroppen

Ett påskpass är en kär tradition..

..att ge dig inför den här högtidshelgen. Och vad passar inte bättre än att träna med ett påskägg? Helkroppsträning med närhet till såväl återhämtning som godsaker, d.v.s. allt som hör påsken till.

Här visar jag dig 7 kul övningar där du bara behöver ett påskägg (ok då, annan vikt går också bra, haha) och någon form av höjd. Ett bord, en soffa eller bänk – vad du har till hands. Jag visar dig:

Träna med ett påskägg – 7 övningar för hela kroppen

1. PUSH-UP i pik + äggpass. Anspänning i hela kroppen, huvudet mot golvet, upp på raka armar. Passa ägget från hand till hand.

2. DRAGON SQUAT + SIDOSTEG med äggpassning från fot till fot.

3. RYGGLYFT + ÄGGROTATION där du byter hand bakom ryggen. 

4. DRAKEN + PRESS med ägget från fot till ”tak”.

5. HOLLOW HOLD + SIT-UP med ägg från händer till fötter.

6. MAGLIGGANDE BENLYFT med ägg mellan fötterna.

7. RUSSIAN ÄGG-TWIST med stark bål, benen lyfta och rotera från sida till sida.

Förslag på upplägg: Jobba 45 sekunder per övning och sida med 15 sekunders vila mellan varje. Antingen en övning i taget x 3 eller som ett set av varje i en cirkel x 3. Oavsett tar det hela då ca 20-25 minuter om vi räknar med tid för byte av övningar.

Önskar dig en riktigt go och glad påsk! ♥ /A

Vill du inte träna med ett påskägg, men köra andra hemmapass rekommenderar jag:

1 kommentar

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras