Kontrastträning & superset spar tid

chins_rodd.jpg

Hela huvudet är fullt av ny inspiration efter konventet och det är coolt med alla ”aha – det är SÅ det funkar” jag fått. Vissa träningsmetoder har jag använt länge utan att ha haft ett namn på dem. Kontrastträning t.ex. där en tung övning följs av en lättare. Jag följer inte metoden exakt men försöker para ihop en tung och en lätt övning i superset, som mina excentriska chins följt av stående rodd med lätta vikter vid morgonens pass. Det inte bara KÄNNS bra utan jag spar tid och tränar både styrka och får bra förbränningen utan att lägga tid på crosstrainern exempelvis.

karhu_orange.jpg

Outfit: Jacka – Drop of Mindfulness, linne – Adidas, byxor – Casall, nya skor i höstens träningstrendfärg (som vi fick vid konventet) – Karhu, pulsklocka – Suunto (även den premie vid konventet).

Träningen:

  • Stående rodd, 4 set
  • Hög rodd i kabelcross – Tricepsdrag över huvudet med rep, 4 set
  • Stående baksida axlar i kabelcross – Bänkdips, 4 set
  • Utåtrotation för axlarna, 3 set
  • Ryggreningar Plankan, 3 set
  • 4 kommentarer

    Berätta vad du tycker

    Din e-postadress kommer inte publiceras