Sex månaders postgravidform

6man_postgrav.jpg
Lite posering i omklädningsrummet efter morgonens konditionspass. Töntigt, men ingen såg.

Fatta att det i morgon gått ett halvår sen mina tvillingar kom. Helt otroligt vad tiden går och det blir bara roligare och roligare med de små liven. Deras skratt och oändliga kärlek går inte att mäta med något annat. Samtidigt blir de större, tyngre och jag känner verkligen vilken nytta jag har av att vara stark. 

Jag är inte ute efter att bygga mer muskelmassa på överkroppen eftersom jag inte vill bli för grov, men jag vill blir starkare. Och rumpan vill jag bygga på lite, men den brukar komma allt efter jag kör min utfallsgång. Och MAGEN! Detta ständiga tjat om core, men jag kämpar på med mina plankor och känner nu att jag orkar dra in den så den ser platt ut. Men slappnar jag av putar den ordentligt så mera coreträning blir det.

Förra månaden satte jag nedanstående mål. Jag har glömt bort att jobba mot dem men på torsdag ska jag testa göra 1 chin och 15 dips ska jag väl också klara om jag pressar mig. Men jag behåller målen ett tag till. Känner att det är för mycket runtomkring med barnen för att orka focusera på mål.

  • Springa längre och snabbare samt börja med backintervaller igen. – Japp! Två löppass med backintervaller är avklarade. 
  • Klara minst 1 chins. – Tar jag tag i på torsdag. Då jäklar!
  • Träna core och mage. Tjatigt, men det är grunden för all träning och magen är inte helt återställ. Kan ta många månader till. – Suck! Kämpar på. Är inställd på operation om det krävs, men först efter ett år vet man om det behövs.
  • Klara fler dips. Sätter upp målet att klara 15 st. – Nästa bröstpass ska jag klara det!
  • Fortsätta jobba på att mini-rumpan ska ta form och bli större. – Check!

8v_postgrav.jpg

Två månader efter förlossningen uppe hos mina föräldrar i vackra Jorm. Visst har det hänt endel med magen? Jag väntade ju tre månader med att träna magen så jag är helnöjd med resultatet. Har även fått tillbaka mer muskler på överkroppen och blivit starkare. Gillar! 🙂

12 kommentarer
  1. Du är grym! Jag har problem med utfall pga extremt stela fotleder vilket leder till att jag ibland får ont i knäet. Därför är det så tråkigt att göra utfall, eftersom de inte blir bra och i värsta fall gör ont. Men det är väl bara att kämpa på…

    1. Tack fina! :)Förstår det. Då ska du inte göra utfall. Kör dhupa knäböj istället och raka marklyft. De tar också bra på rumpan.

  2. Jag är så himla imponerad ! 🙂 Du är kanonsnygg ! Själv är jag gravid igen och försöker hålla igång träningen så att resan tillbaka inte ska bli lika lång som förra gången 🙂 Om du vill komma med lite tips på övningar bra för gravida skulle det välkommnas jättemycket 🙂 Tack för en sådan bra och inspirerande blogg !

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras