Tuff wod med lätt skivstång – 15 min AMRAP med 1-2-3 reps

”LÄTT!” tänkte jag när jag såg upplägget där i torsdags…

”Bara en 15 min AMRAP med så få reps och låga vikter..” men nja, det visade sig vara riktigt tufft. Inte så att jag kom upp i maxpuls eller fick ta i av alla krafter, men blev tydligt hur jobbig varje omstart är. Innan du kommit in i rörelsen, fått fart och flow. Dessutom hinner du med minst 1 varv varje minut, så varje ”yes” när ett var klart blev ett ”oh no” efter en blick på klockan.

Men. Som alla utmaningar, mentala som fysiska, ett Marathon eller en 15 min AMRAP – du blir garanterat nöjd när du kommer i mål. Får erfarenhet och kraft till annat du gör. Ta gärna med dig en eller flera vänner och prova upplägget. Allt du/ni behöver är en kvart, skivstång och pannben…

Ser du inte filmen? Kika här på Instagram.

Tuff wod med lätt skivstång – 15 min AMRAP med 1-2-3 reps

⚡︎ 1 push-up

⚡︎ 2 knäböj 

⚡︎ 3 burpees

Upplägg:

Sätt en tajmer på 15 min och gör så många varv du hinner av övningarna med god teknik. Stången ska du orka lyfta från golvet till axlarna i en knäböj (som marklyft + push-press) och hoppet i dina burpees får du gärna göra över skivstången. Vi hade inte plats med det i crossfitboxen.

Puss och kör så det ryker!! ♥ /A

Gillar du denna 15 min AMRAP rekommenderar jag även:

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras