Veckans wod – 15 minuter med en boll och ett räcke

veckans wod

Livrädd.

Jag var ärligt talat livrädd 1a gången jag klev in i boxen, ut ur min comfort zone. För att släppa kontrollen, inte orka, kunna, skada mig, för smärtan av att ge ”allt jag har”, att fastna.. och du ser – sistnämnda stämde. Jag klev in och kom aldrig ut..

..eller jo. Mellan passen du fattar, men Crossfit är så kul tycker jag. Utbildande, utvecklande, utmanande.. och ofta är det du tycker är jobbigt vad du behöver mest, fysiskt som mentalt. Som kontrollfreak – att släppa den en stund. Är du sugen att testa träningsformen, men som jag var, lite skraj? Läs gärna mitt inlägg ”Crossfit vs styrketräning – när har du fördel av vad?” om du överväger att prova. Jag säger ja till BÅDA och igår var det premiär efter sommarlovet. Finalen ser du här.

Veckans wod – 15 min AMRAP med boll och räcke

”As many reps as possible”, d.v.s. så många varv du hinner på en kvart av:

  • 5 pull-ups (ev. med gummiband)
  • 5 push-up burpees
  • 10 wallballs
  • 30 singelhopp alt. 15 dubbla

Veckans wod? Funkar såklart även utanför någon box om du har prylarna och övningarna går även att byta ut med samma upplägg. Slut på roman, men inte mitt crossfitande, kram! /A

P.S. Ljög. Vågade inte helt själv, @ewe_lina8 ♡ höll mig i handen, men nu jag längta dit utan min klippa. Går in med noll förväntningar eller koll, ut med nya förmågor, jävlaranamma och bekantskaper. Gemenskap med andra tränande och coacher är också en stark faktor till att jag älskar träningen där.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras