Bli en sociala mediestjärna – Funkygine´s bästa tips

Tålamod, motivation och strategi.

Det är de tre hörnstenar jag gjort att jag kommit dit jag har med bloggandet och lyckats hålla igång i över åtta år. Jag har hela tiden fått bekräftat att bloggen ger mig så mycket i form av upplevelser, nya vänner, arbetsmöjligheter, en plats att samla recept, träningsupplägg och minnen. Och det är väl det som gett mig motivation, tillsammans med att jag alltid skrivit om ämnen jag brinner för. Dom tar aldrig slut!
Min strategi har ändrats över tiden men alltid funnits där. Först att skriva om trender i olika former. Olika träningsklädmärken, nya träningsformer och kosttrender med runt tre inlägg om dagen. Alltid på ett öppet och ärligt sätt, så som jag är som person. Idag är bloggen fortfarande en träningsblogg, trots namnbytet, men som alltid genomsyrar den mig, mitt liv och mina värderingar. Jag har blivit mer selektiv med mina samarbetspartners, något jag kan nu när jag inte känner mig styrd av att skriva om alla trender. Istället hamnar bara det jag verkligen gillar på bloggen.
Som jag berättade var min före detta bloggkollega hos United Influencers, FunkyGine /Jørgine, och föreläste om sin väg till att bli en stor träningsprofil i sociala medier vid STHLM Heartbeate i lördags. En av de största inom träning med 284 000 följare på Instagram. Bland annat delade hon med sig av några tips som funkat för henne.
FunkyGine´s bästa tips till dig som vill satsa på sociala medier:

  • Var selektiv när du väljer samarbetspartners.
  • Var äkta, var dig själv.
  • Håll dig till dina personliga värderingar och din plan.
  • Försök att tänka utanför boxen. Det finns inget facit.


…det där med ”att tänka utanför boxen”. Vi fick prova några av Jørgines parträningsövningar som hon håller utbildningar inom och även gett ut en bok om. Det gick lite upp och ner, men var väldigt roligt.
Ungefär som bloggande. Här kan du läsa min längre reflektion om att blogga – svårigheter och roligheter.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.