FILM: ViPR Power – 5 övningar för styrka, puls och rörlighet

Minns du ViPR-trenden?

Gummiröret för 3D-träning, alltså där du jobbat i alla olika rörelseplan från kroppens axel. Som att lyfta, flytta och vrida. Jag testade redskapet redan 2011 och minns hur det överraskade mig. Det är verkligen helt olikt mycket annat. Här tvingas du verkligen att hålla en stark core och känner får omedelbart tyngre träning när du ökar hastigheten på rörelserna. Häftigt att något som ser rätt enkelt ut kan vara så tufft! ViPR-rör finns i olika vikter och passar fint för både enskild träning och i grupp. Eller par.
Jag och Therese visar några övningsvarianter där hela kroppen får styrketräning och du höjer pulsen, men där framför allt ökar corestyrka och rörlighet.

ViPR Power – 5 övningar för puls, styrka, rörlighet

  1. Sidosteg med coretwist
  2. Draken med axelpress
  3. Rodd med framåtlyft
  4. Utfall med sidoböj
  5. Sidorotation med framåtpress

Upplägg: Jobba 1 minut per övning, där du växlar ben och sida. Vila någon minut och upprepa 3 varv eller så många du hinner. Lycka till! Kanske mest att hitta redskapet att testa med..
KRAM och hoppas du får en fantastisk fredag hur som helst! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras