FILM: 15 minuters kroppsviktspass – krut till hela dig med 4 övningar

”Träning utan vikter är meningslöst, för lätt för mig..”

Känner du påståendet om kroppsviktspass? Kanske är det du själv som tänker så ibland, att det inte är lönt att träna om du inte har några redskap? Kan erkänna att jag själv haft den uppfattningen innan jag utbildat mig och snappat upp bra övningar här och där. I crossfitboxen bland annat, där dom 2 statiska övningarna i detta kroppsviktspass är inspirerade från.

kroppsviktspass

Arch hold är t.ex. en superövning för statisk träning av hela kroppens baksida. Ser ganska lätt ut va, men är riktigt jobbig om du verkligen spänner dig, lyfter och sträcker på armar och ben. Gäller även hollow hold, tuff för mig och min post gravidopererade mage, men båda ger bra träning inför livet. Du vet, där uthållighet är bra inför allt stående, gående etc. Dessa tillsammans med övriga övningar ger dig ett effektivt kroppsviktspass att komplettera din övriga träning med eller som pausgympa från datorn där hemma? Slutsnackat. När du har en kvart…

15 minuters kroppsviktspass – krut till hela dig med 4 övningar

  • 1 MINUT: squat – utfall bakåt – knästående – fram till squat o.s.v. Sen..
  • 1 MINUT: arch hold – blicken ner – längd i hela kroppen – lyft ben /bröstkorg /armar. Sen..
  • 1 MINUT: shoulder push-ups – hunden (alt. vanliga på tå eller knän). Sen..
  • 1 MINUT: hollow hold – stark mage – längd i hela kroppen – lyft armar / skuldra /ben.
  • 1 MINUT: vila

x 3 = 15 minuter effektiv helkroppsträning.

Heja heja! /A

Fler rekommenderade kroppsviktspass att variera med:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras