AMRAP 15 minuter med 1 hantel

§

När du har en kvart..

..och en hantel – prova denna roliga AMRAP. Alltså, ett kort pass där du gör så många repetitioner du hinner av övningarna på en viss tid, ”as many reps as possible”. Denna fick jag och vännerna avsluta en lunchklass med på Fit4Life förra veckan. Och jag tänkte genast att det är ett fartfyllt förslag att tipsa fler om, som dig? När du vill jobba explosivt, med såväl styrka som puls, men bara har 15 minuter på dig. Plus en hantel tillgänglig, eller kettlebell går också bra.

Filmklipp av övningarna kan du se här på Instagram och nedan i bilder.

AMRAP 15 minuter med 1 hantel

Upplägg: Under 15 minuter jobbar du 1 minut, vilar sedan 30 sekunder innan nästa minut att ge järnet med dessa 3 övningar:

1. One arm devils press. Tänk dig en burpee där du svingar fram och upp handeln på rak arm mellan varje gång du kommer ner med bröstet i golvet,3 åt gången per sida.

2. One arm thruster. Ner i en knäböj, upp och pressa hanteln mot taket3 åt gången per sida.

3. Toes to dumbell. Håll om hanteln och från rakt liggande jobbar du i en crunch tills fötterna nuddar hanteln ovanför huvudet, 12 stycken.

= totalt 10 minuters effektiv träning för hela dig. Räcker fint för att få upp energin, bli svettig och glad.

Ett pass att dra med några vänner på och köra? Eller skruva upp volymen där hemma och riv av plåstret lite snabbt. Heja heja! /A

Fler rekommenderade pass med hantel:

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras