FILM: Stege 10-1 med 1 kettlebell – krut på 10 minuter

Vill du underhålla din hjärna med siffror och ge kroppen ny energi?

Då ska du testa denna korta stege där du bara behöver 1 kettlebell. Just nu är jag mycket uppe i skallen med jobb och annat, men känner enorm skillnad på kraft och klartänkthet av att pausa med en stund där kroppen får jobba istället. Om det är i form av lugn, lång löpning, mjuk yoga eller en tuff wod spelar mindre roll, men ibland har man inte all tid i världen du vet. Här visar jag dig den avslutande steg jag körde ihop med vännerna på Fit4Life Crossfit i måndags.

Stege 10-1 med 1 kettlebell på 10 minuter

⚡︎ VAD? Stege 10-1 med 1 kettlebell. Goblet squat + burpees jump over kettlebell direkt efter varandra.

⚡︎ HUR? 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 repetitioner av varje övning. Kort vila om du behöver för att hålla god teknik, men målet är att hinna inom 10 minuter. Och har du ingen kettlebell funkar vilken vikt som helst.

⚡︎ VARFÖR? Om vill träna både puls och uthållighetsstyrka i framför allt rumpa lår på kort tid. Kul håll-käften-ös utan plats att vela, som ger dig ny energi och självnöjdhet. Prova!?

 

Kram och kör så det ryker! ❤︎/A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras