8 minuters ”keep it simple” AMRAP med din kettlebell

Något snabbt och lätt tack!?

Kör en ”keep it simple” AMRAP som fredagsfys eller hemma i helgen!? Ok, kanske inte så lätt rent fysiskt, men mentalt i form av låg tröskel inför- (”bara 8 minuter”) och under (”vila jobbhjärnan och räkna upp med 2”). Även enkelt praktiskt. Du behöver bara 1 kettlebell och 2 övningar. Jag visar och får du inte upp filmen i bloggen hittar du den här på Instagram.

8 minuters ”keep it simple” AMRAP med din kettlebell

▪️Hur? Sätt en tajmer på 8 minuter och gör 2 – 4 – 6 – 8.. o.s.v. så långt du hinner av kettlebellswing + sit-ups av valfri variant (eller byt ut mot andra övningar om du önskar). Ta pauser vid behov för juste teknik.

▪️Varför? Okomplicerad, effektiv helkroppsaktivering, med kul och avkopplande upplägg om du frågar mig. Låg tröskel inför- (”bara 8 minuter”) och under (”släppa tankar på annat och räkna upp med 2”). Även enkelt praktiskt då det bara krävs 1 redskap. Bra när du vill rasta kroppen och vila hjärnan – 2 saker jag som kontorsråtta känner extra behov av. Någon mer?

Tack för detta coach Nour och polare på F4Life Crossfit i måndags. Jag kom till 14 reps, klå mig gärna.. varm kram och trevlig helg! /A

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.