Tyngre träningspass med skivstång och 8 basövningar

* Träningspass med skivstång och reklam för Tyngre *

träningspass med skivstång

Vill du bli sådär ruskigt jäkla STARK!

Syftar då inte bara på att bygga större biceps, trots mitt försök till pose, utan ett träningspass med skivstång som ger dig kraft inifrån och ut. Gains till coremuskler som grepp, mod och självförtoende.

Fysisk och mental styrka hänger ihop du vet, liksom känsla och funktion. Mer om det längre ner i texten och här visar jag det rent fysiska:

Får du inte upp filmen i bloggen hittar du den här på Instagram.

Tyngre träningspass med skivstång och 8 basövningar

1. Sumo deadlift
2. Walking lunges
3. One arm row
4. Back squat
5. One arm press
6. Hip-thrust
7. Joystick
8. Core roll out + push-up

▪️Hur? Kör alla övningar eller dela upp på 2 olika pass, då tunga lyft kräver längre vila mellan seten, därav tar träningen längre tid. Bygg successivt upp med vikter tills du orkar max 5-10 reps/övning och sida x 2-4 set.

▪️Varför? För ett lättare liv, fysiskt på sikt och mentalt – nu!? No stress och nöjd är kanon, men när vi ändå tränar tänker jag, lika bra att sikta uppåt. Och en skivstång är optimal för tyngre träning, eftersom den tål att du lassar på. Ett gram i taget, våga öka – liksom att backa, vila och ladda om vid behov..❤︎

träningspass med skivstång

Även mina träningskläder är (från) Tyngre: en luftig och ledig tank top med ⅞ stålblå tights till. Snyggt, med stor rörelsefrihet och hög, bekväm midja. Och bara en blick på loggan får mig att vilja lyfta lite.. a, precis – tyngre.

Plaggen eller passet – kanske något som passar dig med? ♥/A

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.