10 rörlighetsövningar med en pinne för hela din kropp

rörlighetsövningar med en pinne

När du ändå sopar verandan eller svabbar där hemma..

..kör 10 rörlighetsövningar med en pinne! Ja, eller kvasten, en bandyklubba, golvmopp.. skit i smuts på golvet, städa bort stelheter och rå om dig själv istället!

Får du inte upp filmen i bloggen hittar du den här på Instagram.

10 rörlighetsövningar med en pinne

  1. Skulderrotation fram- och bakåt
  2. Diagonal skulderrotation
  3. Utfall med sidosträck
  4. Hang to overhead squat
  5. Djupt sidoutfall
  6. Trasdockan, sida till sida
  7. Rygglyft + rodd bakom nacken
  8. Ryggliggande benlyft, sida till sida
  9. Köttbulle till hollow hold
  10. Bröstrygg/axelstretch

▪️Hur? Välj någon enstaka- eller alla övningar med ex. 5 reps per övning/sida. Upprepa fler varv vid tid/behov. Och du! Lugnt i din takt, klippen är uppsnabbade.

▪️Varför? Rörlighetsövningar med pinne är perfekt att mjuka upp med inför din träning för att öka rörelseomfånget vid andra övningar, som en skön paus att aktivera hela kroppen med, stäcka ut och varva ner med efter ett pass eller en tung dag? Du väljer – och känner.

Jag med. Väljer hellre pinnen framför konditionsmaskiner som uppvärmning och gör ofta några av övningarna du ser mellan tyngre lyft. Här från förra veckan att plocka till din nya om du vill. Stora vårstädningen av stelheter? Önskar dig en skön rörelsestund! ☆/A

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.