Kesoplättar med chiafrön


Att fixa ditt eget proteinrika mellanmål är lätt som en kesoplätt. Dessutom mättar det bra och smakar fantastiskt gott.
I torsdags var jag hemma med Jonna som var dålig i magen på morgonen. Det gick över under dagen, men hon kunde inte äta vad som helst. Plättar skulle det va! Och med en burk keso i kylen kom jag på att jag skulle testa såna där kesoplättar som länge cirkulerat på Instagram.
Har du ätit kesoplättar förut? Om inte – gör! Passande till helgens bunch…

Kesoplättar med chiafrön

1. Blanda 2 ägg med 2 dl keso och 2 msk chiafrön.

2. Häll lite olivolja eller en klick kokosolja på en varm stekpanna. Klicka ut smeten och stek så att varje sida får fin färg. Och nej – det gör inget om de går sönder för..

3. Titta så läckert det blev med en klick vaniljkvarg, jordnötssmör, blåbär, hallon och pumpakärnor. Väldans gott och mättande!
Idag är jag mer laddad med kolhydratrika grejer inför Women´s Health Halvmarathon – traditionell glass igår och gröt nu på morgonen. Det var länge sen jag sprang något lopp nu, så det ska bli så jätteroligt. Om du ska dit hoppas jag vi ses, annars – ha en fin helg!

6 kommentarer
  1. Ja, kesoplättar är så goda. Men jag har alltid problem att steka dem så jag kör dem i ugnen istället, 175° ca 20 min 🙂
    Lycka till idag, ska tänka på dig!!
    Kram

    1. Vivianne – å, jag såg det här först nu. Klädde mig som du ser på bilden – underställströja med t-shirt över, långa kompressionsstrumpor, långa tights, mössa, vantar & buff. Hade vindjacka innan start & efter varv 1 åkte mössa & vantar av som jag la vid min cykel i startområdet. Fördelen med att springa två varv på samma ställe 🙂
      Sprang du? Hoppas det gick bra.

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras