FILMAT SNABBPASS: Triset ”trä mot trä” – 3 övningar vid träräcke

triset

Fredag vännen!

Och efter en snabbvisit i Stockholm, med ett pass på gym, fortsätter jag med lättare TRX- och kroppsviktsövningar på Snäckö där vi befinner oss nu. Det var fint att komma in i ett gym med uppdukad utrustning och air condition i förrgår, men i Jorm var temperaturen perfekt för utomhuspass och här vid havet fläktar det också skönt. Även om jag gillar att florera bland feta vikter och köra tunga basövningar, är det roligt att växla med annat ibland. Det blir en sport i sig att hitta nya varianter av övningar med det som finns till hands. En sten, stol, ett träd eller som jag visar dig här – en gungställning.
Vid lättare övningar kör jag gärna flera set direkt efter varandra som du säkert sett tidigare här i bloggen. Dropset, superset och triset. Sistnämnda, d.v.s. tre övningar direkt efter varandra utan vila, visar jag exempel av i veckans träningsfilm vid ett lagom högt räcke under gungställningen. En övning för rumpa/lår/höft, en för rygg/baksida axlar och en för magen. Komplett snabbpass!

Triset ”trä mot trä” – 3 övningar vid träräcke

  1. Enbenshöftlyft (sätt i båda fötterna om det är för tungt)
  2. Räckhäv (ta hjälp av benen/rumpan om du behöver)
  3. Köttbullen med high five mot räcket

Upplägg: Gör 10 repetitioner av alla övningar direkt efter varandra. Vila 30-60 sekunder och upprepa 4 varv. Lycka till om du testar och hoppas du får en fantastisk fredag!
KRAM! /A

Fler träningsförslag med triset

2 kommentarer

    Berätta vad du tycker

    Din e-postadress kommer inte publiceras