Träningsprogram med pilatesboll – 8 övningar

träningsprogram med pilatesboll

Bollar – extremt uppskattade för lek och träning.

Därför vill jag ge dig ännu ett träningsprogram med pilatesboll, vilket även en läsare efterfrågade. Jag gav henne länkar till tidigare pass, har ju både lagt ut filmat helkroppspass, ett med fokus på mage och benövningarna med boll m.fl., men här ett du kan spara ner och ha ”i fickan”. Tänker att du kan skriva ut det eller spara länken på ett lättillgängligt ställe?

Fördelar du får av en pilatesboll, förutom att den passar bra köra med hemma, är att det inte väger något och har en form som gör redskapet både roligt och effektivt. Det är lätt att variera mellan massor av övningar, med bra bonusträning för dina coremuskler i allt du gör tack vare bollens instabilitet. För att inte rulla av spänner du kroppens muskler automatsikt och vingligheten ger en kul utmaning. Tycker jag i alla fall. Prova detta träningsprogram med pilatesboll så får vi se om du håller med!

Ett helkroppspass med extra krut till din core i alla övningar. Dessutom fint för din balans, fokus och små stabiliserande muskler.

Träningsprogram med pilatesboll – 8 övningar

  1. Utfallsgång med sidorotation
  2. Armhävningar på boll
  3. Enbensknäböj med boll i ryggen
  4. Diagonallyft på boll
  5. Enbenshöftlyft med lårcurl
  6. Ryggliggande sidorotation
  7. Magliggande benlyft
  8. Knälyft med bollinrullning

Förslag på upplägg: Kör 2 övningar i superset med varandra, d.v.s. direkt efter, med 6-12 repetitioner av varje/per sida. Alltså direkt efter övning 1 gör du övning 2 o.s.v.

Heja heja! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras