FILM: Cirkelfys med kettlebells – 4 överkroppfavoriter

cirkelpass med kettlebells

Om jag ska ge dig mina favoriter för överkroppen med kettlebells?

Svårt, men just nu dom du ser i filmen, ett cirkelpass med kettlebells. Det jag gillar är att man får ut så mycket av varje enskild övning, jobbar jämnsidigt med båda sidor och täcker hela överkroppen – fram- som bak- och insida. Sist jag tränade i outdoor boxen i Norra Djurgårdstaden passade jag på att filma dessa favoriter.  Och eftersom jag vet att fler än jag har fullt upp med jobb, skolor och rutiner efter sommaren satte jag ihop ett cirkelpass med kettlebells. Bara 4 övningar och ändå heltäckande överkroppsträning på kort tid. Det gillar vi!

Cirkelpass med kettlebells – 4 favoriter för överkroppen

1. Gorillarodd – 10 st / sida

2. Djupa push-ups – 10 st 

3. Botten-upp-press – 10 st /sida

4. Windmill – 10 st /sida

UPPLÄGG

Plocka övningar eller om du vill prova cirkelpasset: hitta kettelbells där du orkar runt 8-10 repetitioner (ev. krävs lättare vikt för botten-upp-press). Kör alla övningar direkt efter varandra för varje sida, vila 1 minut, upprepa 4 varv.

VARFÖR?

För heltäckande, tidseffektiv överkroppsträning med bara 4 övningar som ger dig mycket-i-ett. Vid varje enskild övning stärker du kroppens båda sidor jämnt, fram- som bak- och insida. Och kettlebells är ju kul, ofta lika hatade som älskade.. hur känner du?

För mig blir det ingen träning idag, men en cykelsväng med barnen och för ärenden på stan. Laddar dock med något liknande detta till helgen. Det är som sagt några utvalda favoriter som ofta hamnar i mina pass. Puss och kör så det ryker om du provar! ♥/A

Gillar du cirkelpass med kettlebells rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras