”Nyttifrutti” – hemgjord risifrutti av 3 ingredienser

Komplett mellanmål på 1 minut tack!?

Ja, har du färdigkokt ris hemma tar det inte längre tid än så att göra egen hemgjord risifrutti. Eller ”nyttifrutti”, eftersom den enbart innehåller naturliga ingredienser, ok förutom eventuella tillsatser vaniljkvarg har. Och vill du undvika det helt kan du lätt byta ut mot naturell kvarg eller tjock yoghurt med en nypa vaniljpulver + valfri sötning. Själv är jag inte så petig, men alla har vi olika krav och önskemål.

hemgjord risifrutti

Smarrigt, snabbt, enkelt och perfekt för dig som vill ladda inför- eller fylla på efter din träning är det oavsett. Som frukost, kvällsmål.. ja, du fattar och får i dig gott om protein, kolhydrater och vitaminer. Toppa gärna med valnötter, frön eller vad du tycker om för att öka näringsvärdet och mättnaden ännu mer, dessutom gott med lite tuggmotstånd.

hemgjord risifrutti

”Nyttifrutti” – hemgjord risifrutti

Ingredienser 1 portion:

  • 2 dl kokt ris (valfri sort)
  • 2 dl vaniljkvarg
  • 1 dl bär
  • Ev. lite vaniljpulver, honung eller annan form av sötningsmedel, nötter, frön, granola..

Gör så här:

  1. Koka riset om du inte redan gjort.
  2. Blanda allt utom bär och annan topping i en skål.
  3. Tillsätt bär, nötter, frön, granola eller vad du önskar.

hemgjord risifrutti

Ät och njut! /A

Gillar du hemgjord risifrutti rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras