HELKROPPSPASS: ”Fram å tillbaks” med 3 multiövningar

helkroppspass

När du har 2 kettlebells  och s p a c e – träna fram å tillbaks med 3 övningar som ger dig mycket-i-ett.

Ett effektivt helkroppspass för dig tycker det är kul att testa något nytt? Som gillar utmanande övning där din core får extra krut, men där du inte behöver lägga ner timtal, köra massor av övningar eller ens ha ett gym. Du behöver inte ens tänka, följ mig!

Jag drog med mina kettlebells (12 kg) ut till närmaste park, men ett par handlar funkar lika bra om det är vad du har. Och när jag ändå hade en hel fotbollsplan för mig själv tog jag plats, men du kan även köra övningarna stillastående (men i rörelse förstås.

Vill du hellre se varje övning i ett eget klipp, kika här på Instagram. 

 

HELKROPPSPASS: ”Fram å tillbaks” med 3 multiövningar

1. Utfallsgång med KB i rack

➤ Tränar: rumpa, lår, core
➤ Tänk på: stolt bröst, gärna nudd i marken med knät

2. Plankgång med push-up

➤ Tränar: axlar, bröst, core, armar
➤ Tänk på: anspänning i hela kroppen, stabil höft

3. Enbensmarklyft med gång och rodd

➤ Tränar: rumpa, baksida lår, rygg, greppstyrka
➤ Tänk på: vikten på främre benet, knip mellan skulderbladen

▪️Hur? Jobba fram och tillbaka med ex. 8 reps per håll av varje övning. Vila 1 minut, upprepa allt 4 varv. O.b.s. film i uppskruvat tempo. Kör lugnt och fint i din takt.

Från mitt och barnens närmaste utegym i onsdags. Jag hade sovit som en kratta, men behövde syre, löv, pausa jobbdatorn rå om kroppen en stund med något lugnt, mjukt + tungt. Funkade. Kram och prova gärna! ♡/A

Fler rekommenderade helkroppspass:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras