10 uppvärmningsövningar inför din tuffare träning

uppvärmningsövningar

Våren är härlig, men lurig.

Några uppvärmningsövningar kan behövas för att förbereda kroppen inför tuffare träning i kyliga vindar, ja annars också för den delen. Därför vill jag visa dig 10 övningar som får igång blodcirkulationen, aktiverar rumpan och mjukar upp hela kroppen. Allt du behöver är ett miniband och jag förklarar mer i texten.

Får du inte upp filmen med uppvärmningsövningar i bloggen hittar du den här på Instagram.

10 uppvärmningsövningar inför din tuffare träning

1. Sidogång med miniband
2. Gång med sidospark framåt
3. ..och bakåt
4. Enbensmarklyft med miniband
5. Hunden med hältramp
6. Hunden med sidorotation
7. Perfect stretch
8. Stretch baksida lår
9. Huksittande armsträck
10. Bredbent ”panna mot knä”

★ Hur? Gör ex. 3 x 10 steg per minibandövning, samt 3 reps per rörlighetsövning och sida. Eller 3 djupa andetag i varje? Prova, du känner vad du behöver..

★ När? Fint för att väcka rumpan som har tendens att sova och behövs vid ditt pass, plus öka rörligheten och därmed effektiviteten i andra övningar. Eller mest pga skönt? Som en komplett genomsträck?

Detta var iallafall mina små uppvärmningsövningar innan årets 1a styrkepass i utegymmet i onsdags. VÅRKÄNSLOR va!? Men isande vind, så dom satt bra.. kram och trevlig helg! ♡/A

Fler relaterade lästips:

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.