26 minuters helkroppspass med hantlar

På tid, räkna reps eller på känsla?

Vad föredrar du när du styrketränar? Om förstnämnda är detta 26 minuters helkroppspass med hantlar för dig, alltså träning där klockan styr tempot. Eller mest om du vill prova något nytt, kanske någon dag du har kort om tid eller känner dig omotiverad?

Fördelen med att jobba i tidsintervaller är dock att klockan bestämmer när du ska träna och pausa, alltså ”bara” att släppa kontrollen och köra. Och här behöver du alltså inte mer än en halvtimme och 2 hantlar, tiden dom flesta av oss har och redskap som finns på alla gym. Kanske även i ditt hem?

Vill du hellre dela upp kroppen i 2 olika hantelpass hittar du program för det här, liksom träningsfilm med en hantel här och nedan alltså ytterligare ett helkroppspass med hantlar. Varför det blivit så många med just hantlar är att redskapen funkar för så mycket, ger dig effektiv, jämnsidig styrketräning, finns på de flesta gym och kanske även där hemma? Slutbabbblat. Varsågod att spara ned ett pass för helkropp med hantlar om du vill.

Du kan även räkna repetitioner istället för att att jobba på tid, exempelvis 10 reps per övning och sida, men går du enligt programmets tidsintervaller tar det ca 26 minuter. Och får du inte upp filmen i bloggen hittar du den på Instagram med varje övning i ett eget klipp.

26 minuters helkroppspass med hantlar

Upplägg: Jobba 1 minut per övning (30 sek per sida i övning 8), vila 1 minut, upprepa 3 varv ≈ 26 minuters helkroppspass!

  1. Hög burpee + sumo marklyft
  2. Utfallsgång
  3. Raka marklyft + rodd
  4. Thrusters
  5. Tricepspress över huvudet
  6. Bicepscurl
  7. Stående corerotation
  8. Stående sidoböj

Välj ut några övningar till din nuvarande träning eller kör alla som ett komplett helkroppspass med hantlar. Lycka till med din träning! /A

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.