FILM: Mjukare bröstrygg – 2 övningar vid en vägg

mjukare bröstrygg

Vad sägs om lite kärlek till din baksida överkropp?

Aningen mjukare bröstrygg och axlar? Jag säger ”ja tack”. Är orimligt stel däromkring, vilket begränsar mig i vissa övningar, påverkar min hållning och kan eventuellt öka skaderisken på sikt. Därför försöker jag få in rörlighetsövningar som jag tydligt känner resultat av i form av en något mjukare bröstrygg efter en tid.

Ofta blandar jag in rörlighetsövningar med pinne eller med gummiband vid mina styrkepass, men utan redskap eller saker du har runtom i din vardag funkar också fint. En stol t.ex. eller som visar jag dig här – 2 sköna övningar vid en vägg.

Mjukare bröstrygg – 2 övningar vid en vägg

1. Sitt med hela ryggen mot en vägg och armarna böjda i 90°. Rotera armarna fram- och bak likt en stel docka.

2. Sträck upp armarna i ett ”Y”, kom ner och knip åt mellan skulderbladen.

Upplägg: Upprepa förslagsvis 2 x 10 gånger av varje övning, eller så länge du behöver. Kanske i samband med din träning eller som en skön paus från skrivbordet?

Själv plockade jag upp övningarna vid ett crossfitpass och jag hoppas du har nytta av att göra detsamma från mig. Ha en skön rörlighetsstund. Kram! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras