FILM: Hemmaträning med kettlebell – 6 övningar för styrka och puls

hemmaträning med kettlebell

Har du också svårt att få nog av den här kanonkulan?

I så fall kanske mitt pass för hemmaträning med kettlebell kan vara något? I filmen visar jag dig 6 funktionella övningar som tränar din styrka och kondition på liten yta.

Hemmaträning med kettlebell – 6 övningar för styrka och puls

  1. HÖGA SVINGAR: sätt fart med kraft från höft/rumpa, kettlebellen som en ”pendel” mellan benen, upp hela vägen över huvudet.
  2. ENARMSRODD: kom bak med axeln, dra och knip åt mellan skulderbladen, bromsa ner.
  3. SUMO-MARK-BURPEE: ner i en burpee (med HÖG planka för att inte slå skallen som jag..) upp och lyft i sumo position.
  4. BOTTEN UPP-PRESS: hitta core- och grepp styrka, fokus och balans. Pressa botten upp med axelkraft.
  5. UTFALL BAKÅT + SIDOROTATION: kliv bakåt samtidigt som du roterar kettlebellen åt samma håll som främre knät.
  6. WINDMILL: eftersträva rak arm mot taket med kettlebellen hela tiden. Glid med den andra ner längs benet och håll en stark bål.

» HUR? Kör t.ex. 10 reps per övning och sida. Upprepa 2 eller 3 varv. O.b.s. filmens tempo är x 2 mot IRL. Anpassa alltid efter DIG! ♥ Gäller även övningar och upplägg..

» VARFÖR? Perfekt ”allt-i-ett-pass”, när du både vill träna hjärtat och musklerna med ett enda redskap? Typisk svett- och energikick på liten yta.

» VAR? Hemma, på gym, utomhus? En kettlebell väger lite att dra med ut, ja, men kör suitcase carry på vägen så förenar du nytta med.. nytta (förhoppningsvis nöje med 😉

hemmaträning med kettlebell

Heja! /A

Gillar du hemmaträning med kettlebell rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras