FILM: 15 minuters kroppsviktspass med 3 komboövningar

kroppsviktspass

Skivstänger och gummiband i all ära, men din kropp – svårslagen.

Därför vill jag ge dig ännu ett kroppsviktspass med kul kombinationsövningar som underhåller hjärnan medan musklerna gör sitt. Att lägga samman olika rörelser passar extra bra vid kroppsviktspass tycker jag, eftersom du inte behöver samma mentala fokus i varje litet moment som med tunga vikter. Med ”bara” dig själv är skaderisken inte lika stor och kraftansträngningen ofta lägre, men ett utmanande pass kan du få ändå om du vill. Genom att jobba lägre tid i varje övning med kortare vila och fler sammansatta rörelser som sagt.

Äsch, jag visar dig istället.

15 minuters kroppsviktspass med 3 komboövningar

1. Utfall + Dragonsquat 
➤ Utfallssteg bakåt – enbensknäböj med bakre knät bakom främre benets häl

2. Push-up + rygglyft med arm- och bensträck 
➤ Push-up (på tå eller knä) – lyft bröstet och benen + sträck motsatt arm/ben

3. Höftlyft + sit-ups
➤ Pressa höften högt – kom ner igen och res överkroppen med magkraft

Upplägg: Jobba 3 x 1 minut per kombinationsövning med 3 sekunders vila/byte mellan varje = 15 minuters effektivt kroppsviktspass. Lycka till! /A

Fler förslag på kroppsviktspass:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras