Helkroppsprogram med… vilken vikt som helst!

helkroppsprogram

Vikten är oviktig..

..i veckans helkroppsprogram. Här vill jag ge dig ett där du lätt kan byta ut viktplattan på illustrationerna mot vilken slags tyngd som helst. Styrketräna med det du har tillgänglig – en hantel, kettlebell, ditt barn (ok, kanske inte alla övningar funkar med ett sprattlande ♥ redskap men..), matkassen, en sten.. Till skillnad mot övningar en greppvänlig hantel, skivstång eller kettlebell kräver inte dessa att du håller runt ett handtag.

Fördelarna med ett helkroppsprogram som detta är att du blir mer flexibel, obunden till en speciell plats eller ett speciellt redskap. Perfekt när du tränar hemma, på resan eller om mycket av utrustningen är upptagen på gymmet. Dessutom är det bara 6 övningar som ändå ger dig effektiv träning för hela kroppen.

helkroppsprogram

helkroppsprogram

Helkroppsprogram med… vilken vikt som helst!

  1. Utfall fram med rotation
  2. Ground to overhead
  3. Rodd
  4. Draken
  5. Sidoböj med vikt
  6. Omvända sit-ups

Upplägg: Välj övningar du gillar eller kör alla som ett helkroppspass. Jag ger dig förslag på antal set och repetitioner, men anpassa efter dig, ditt syfte och din träningstid.

Foto: Pär Olsson

Kram och lycka till med veckans viktigheter (som din träning t.ex.).. ♥ /A

Fler rekommenderade helkroppsprogram:

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras