Överkropps ⚡︎ PWR ⚡︎ – 5 övningar med ringar och twist 

övningar med ringar

September är här, en personlig favoritmånad, men jag gör ändå en återblick med..

..ett överkropps ⚡︎ PWR ⚡︎ pass – 5 övningar med ringar jag körde en dag i somras. Och visst ser det härlig ut med värme och sol, men studerar du filmklippen lite noggrannare surrar tusentals blodsugande flugfän runt mig. Dom slipper vi såhär på hösten och luften är krispigt frisk. Träningsvänligt.

I Instagrambilden kan du svepa –➤ för att se 5 övningar med ringar, kroppsvikt, vägg och twist (förklarar i texten), där 1 huvudövning kombineras med 1 givande (twisten) komplementsövning.

Överkropps ⚡︎ PWR ⚡︎ – 5 övningar med ringar och twist

➤ 1. CHINS + knäuppdrag + excentrisk L-sit
⚡︎ Twist? Extra coreutmaning med L-sit

➤ 2. HÖG RODD + omvända flyes
⚡︎ Twist? Bonus för baksida axlar att nyttja ”tillbakavägen”

➤ 3. LÅG ENARMSRODD + corerotation
⚡︎ Twist? Ser du 🙂 Corestärkande rotation

➤ 4. PUSH-UPS – smalt mellan händerna
⚡︎ Twist? Hm. Push-up är sällan fel och du väljer din variant

➤ 5. HANDSTAND push-ups
⚡︎ Twist? ”Push-delen” ger extra axelstyrka, men även utan den övar du lekfullhet, mod (för många av oss, mig inräknad ⍨), balans.. nya perspektiv till din träning?

▪️HUR? Ex. 3 x 6-12 reps per övning eller som en cirkel.

▪️VARFÖR? Tuff, kul styrketräning för hela överkroppen med mycket-i-ett i varje övning.

Övningar med ringar och idéer att plocka och personifiera efter dig? Kram och hej! /A

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras