10 pulshöjande övningar – kanon till din hemmaträning

rörelselek

Har du svårt att motivera dig till- eller av andra skäl inte vill köra konditionsträning utomhus?

Då ska jag visa dig 10 pulshöjande övningar som passar fint på liten yta, kanon för dig som tränar hemma eller i ett trångt gym. Har du inte tillgång till en crosstrainer, löpband, roddmaskin etc. är det ju lite klurigare att komma på pulshöjande övningar om du inte har en hel gymnastiksal att springa runt i. Och som jag nämnde på Instagram igår – det ÄR inte värst kul att slira runt i snömodd tycker jag. Rent av stor risk att halka och dra på sig tråkiga skador, om du inte har bra skor. Men. Lösningar finns. Här visar jag några övningar som kan underhålla din kondition och sinnet.

10 pulshöjande övningar

✸ 1. Saxhopp

✸ 2. Rumpkick

✸ 3. Skridskohopp

✸ 4. Mountain climber med hopp

✸ 5. Utfallshopp

✸ 6. Höga burpees

✸ 7. Spring med höga knän

✸ 8. Hög kettlebellsving

✸ 9. Devils press

✸ 10. Boxjump

Upplägg:

Plocka dina favoriter eller alla till ett pulspass med ex. 10 reps av varje övning efter varandra, vila 30 sek, upprepa 3 varv. Övningarna funkar också fint som uppvärmning eller att blanda upp tunga lyft med till kontrastträning.

Kram och kör så det ryker! ♡/A

Fler förslag på pulshöjande övningar:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras