Styrketräna 3 ggr/veckan – program för hela kroppen med vikten du har

”Ett helkroppspass för gymträning 3 gånger i veckan..”

..önskade Marre när jag frågade vad ni ville ha hjälp med i en story på Instagram, så här kommer ett program för hela kroppen med..  den vikt du har! ”Vikten är ju ändå oviktig”, haha, jo men ofta. Nu vill jag i alla fall ge dig program där du lätt kan byta ut ett viktplatta eller vad du har mot vilken slags tyngd som helst.

Styrketräna med det du har tillgänglig – en hantel, kettlebell, ditt barn (ok, kanske inte alla övningar funkar med ett sprattlande ♥ redskap men..;), matkassen, en sten.. Till skillnad mot övningar en greppvänlig hantel, skivstång eller kettlebell kräver inte dessa att du håller runt ett handtag.

program för hela kroppenBilder: Pär Olsson

Fördelarna med ett program för hela kroppen som detta är att du blir mer flexibel, kan variera träningen om du som Marre vill träna 3 gånger i veckan, blir obunden till en speciell plats eller ett speciellt redskap. Perfekt när du tränar hemma, på resan eller om mycket av utrustningen är upptagen på gymmet. Dessutom är det bara 6 övningar som ändå ger dig effektiv träning för hela kroppen.

Program för hela kroppenProgram skapat i Exorlive

Program för hela kroppen med vikten du har

  1. Utfall fram med rotation
  2. Ground to overhead
  3. Rodd
  4. Draken
  5. Hip-thrust
  6. Omvända sit-ups

Upplägg: Välj övningar du gillar eller kör alla som ett helkroppspass. Mitt förslag är att köra 3-4 set med 6-12 repetitioner, men anpassa efter dig, ditt syfte och din träningstid. Och tränar du detta 3 gånger i veckan, se till att variera redskap, vilket både är kul för omväxling och utmanar kroppen på olika sätt.

Kram och kör hårt! ♥/A

Fler rekommenderade program för hela kroppen:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras