Styrketräna på din kant – 8 övningar med 1 kettlebell

Du har EN kettlebell och kant?

Perfekt, då ska jag visa hur du kan styrketräna hela din kropp. 8 övningar med 1 kettlebell och extra stort rörelseutslag tack vare höjden. Bra både för att stärka dina muskler och leder i flera vinklar, plus ett pass du inte provat förr? Ofta kul med något nytt tycker jag och om du inte heller är gjord av tid – att kunna träna hela kroppen i princip var som helst med bara 1 redskap.

Jag visar dig. Och vill du hellre se mina övningar med 1 kettlebell i lite långsammare takt och egna filmklipp, kika här på Instagram.

Styrketräna på din kant – 8 övningar med 1 kettlebell

1. Djup sumo marklyft + axeldrag

➤ Tränar: rumpa, lår, core, axlar

2. Pistol squat

➤ Tränar: rumpa, lår, core, knä- och höftstabilitet

3. Push-up i pik (alt. byt håll)

➤ Tränar: axlar, armar, core

4. Djupa enbensböj med vikt

➤ Tränar: rumpa, lår, core

5. Enarmsrodd

➤ Tränar: rygg, baksida axlar, armar, core

6. Höftlyft

➤ Tränar: rumpa, baksida lår, höftstabilitet, core

7. Jefferson curl

➤ Tränar: styrka + rörlighet i baksida lår/rygg

8. Ben- och bäckenlyft

➤ Tränar: mage/core, höftböjare

Hur? Kör ex. 45 sek/övning och sida med 15 sek vila/byte mellan. Vila 1 min, upprepa 3 varv ≈ 35 min helkroppspass.

Närmaste ”livin on the edge” jag kommer just nu haha… från förra veckan till din fredagsfys eller helgen kanske? Kram! /A

Fler rekommenderade övningar med 1 kettlebell:

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.