15 minuters skivstångskomplex med 5 övningar

nybörjarprogram varianter av marklyft skivstångskomplex

När du ändå fångat en skivstång och kvart..

..passa på att köra ett skivstångskomplex! Iiinte läge att maxa vikterna eftersom vi ofta är betydligt starkare i övning 1 och 2 än 3, men roligt och smart upplägg tycker jag. Som ett tidseffektivt expresspass när du har fullt upp med annat, utan att behöva byta vikter och som tränar flera fina förmågor. Eller som polarna och mig här på F4Life Crossfit förra veckan – en fun final på annan träning.

Plocka delar eller prova hela vårt skivstångskomplex du vill och personifiera så det passar dig!

Får du inte upp klippet i bloggen hittar du det här på Instagram.

15 minuters skivstångskomplex med 5 övningar

1. Hang power clean
2. Backward lunges
3. Push press
4. Burpees over bar

▪️Hur? Sätt en tajmer på 15 minuter och gör så många varv du hinner av alla övningar. Pausa när du behöver för skonsam teknik.

Det märks att hösten är här på allvar nu och fler kryper in i gymmen, plus har fullt upp med jobb. Därför tycker jag det är så himla bra med pass som detta skivstångskomplex, där man kan vila hjärnan och öka energin, utan krångel eller timslång träning. Håller du med? ❤︎/A

Fler relaterade träningstips:

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.