Rihanna ny kollektion för PUMA

Det heta inom marknadsföring just nu är att använda sig av influensers, d.v.s. kändisar och andra inflytelserika personer. Vi noterar inte längre traditionell reklam i samma utsträckning och litar först och främst på våra närstående följt av kollegor och dem kan identifiera oss med. Personer vi ser upp till och gillar.

Ett exempel är Rihanna, Creative Director och ambassadör för PUMA, som nu lanserat sin första ”PUMA BY RIHANNA”-skokollektion under sitt varumärke FENTY. Hon har själv stylat de här kampanjbilderna och säger:

Samarbetet med PUMA har gett mig möjlighet att skapa unika och oväntade produkterJag ville verkligen utforska deras arkiv och applicera min egen touch på PUMAs klassiska silhuetterMed PUMA Creeper har jag gjort just detta. Lika coolt är det att Travi$ Scott är med vid min första lansering.

15AW_SP_Creeper_BlackSkon kommer i tre olika färgkombinationer och finns att spana efter på Sneakersnstuff och Caliroots från 25 september. Pris: 1100 kr.

Trendstarka, retro och helt min stil, men när det gäller Rihanna som influenser är hon ”för långt ifrån mig” för att vara anledningen till ett köp. Hon är en duktig sångerska, men kompisarnas fötter inspirerar mer än kändisars. Intressant ändå och jag förstår det coola med att ta efter sin idol. Det är därför marknadsföring i bloggar också blivit så stort och varför jag är extra noga med att välja samarbeten jag står för personligen.

Påverkas du av vem som är på framsidan av flingpaketet, boken eller klädaffischen?

2 Kommentarer

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.