Meander design by Panos Emporio sätter Sverige på världskartan inom badmode.
I morse öppnade NK upp för press och media med en revolutionerande nyhet. Det är inte varje dag jag träffar världskända designers som grundaren av Panos Emporio, men om alla är lika trevliga och inspirerande gör jag gärna det. Det är intressant att möta framgångsrika människor som brinner så för sitt företag och fortsätter att utvecklas, trots många år i branschen.
Panos Emporio skapades 1986 och är idag Skandinaviens ledande badmärke. Designern har satt många trender och firar nu 30 årsjubileum med den innovation badbyxan Meander. En produkt Panos själv saknat på marknaden och som ska ta badmodet till nästa nivå.
Badbyxorna är framtagna för att vara bekväma med en anatomiskt utformad innerbyxa, ge full rörlighet, torka snabbt och ge möjlighet till en jämn solbränna för alla män genom smarta dragkedjor på sidorna.
Du rullar helt enkelt upp benen och fäster med tryckknappar fram och bak. En funktion både för den som vill undvika vita ränder och för framtidens idrottare som vill ha sköna shorts med stor rörlighet.
Jag blev lite besviken att det bara visades upp badmode för män, men snygga killar är också trevligt och jag inspireras av smarta lösningar. En bra present till våra män. Dessutom roligt att både möta syster Mia och Panos Papadopoulos himself. Som jag skrev i inledningen – en världsberömd badmodedesigner, men som var väldigt öppen och trevlig mot alla. En bild tillsammans med två modebloggande systrar ville han gärna vara med på.
Mer information hittar du på Panos Emporio´s hemsida.
whops , vilken snygg manlig modell där 🙂
Lisa – ja, verkligen! Och Panos är också väldigt stilig 🙂
Panos!! 30 år och still going strong!!! Imponerande!
Ja visst är han cool Sara! Dessutom var hans bemötande väldigt trevligt. En människa jag förstår att många vill jobba med.
Snajdiga!
Ja, verkligen Johannes!