FILM: 3 x 3 uppmjukande rörlighetsekvenser med pinne

”Hur värmer du upp inför dina styrkepass?”

En fråga jag fick för ett tag sen som kanske intresserar dig med, så här visar jag ett exempel i form av 3 uppmjukande rörlighetsekvenser med pinne. Är lite för lat att ställa mig på löpband eller andra pulshöjare, haha, så lugnare rörlighet passar mig utmärkt och förbereder kroppen på ett bra sätt det med. Jag har ju förklarat fördelarna med rörlighetsträning många gånger förr så det skonar jag dig ifrån, men fick ett spontant infall att filma dessa rörlighetssekvenser vid styrkepasset i onsdags. Dock bara med mobilen varför formatet blir lite fel för bloggen, men kanske enklare för dig att spana in dom här på Instagram, annars här från min YouTubekanal.

Här visar jag 3 rörlighetsekvenser i 3 set med pinne. Passande inför din tuffare träning, för sig själv eller att väcka kroppen med?

3 x 3 uppmjukande rörlighetsekvenser med pinne

➤ 1. Rotation m. raka armar (såpass du kan) bak/fram, 3 st

➤ 2. Diagonala rotationer (tänk”paddla”), 3 st per sida

➤ 3. Rulla ner – häng ut vid varje sida – djup knäböj med armar upp, 3 st

Alltså exempel hur jag värmer upp och förbereder kroppen inför mina tyngre styrkepass, men funkar som sagt när som helst. Ha det så härligt om du provar! /A

Fler rekommenderade rörlighetsekvenser:

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras