FILM: Stark underkropp med tjockt gummiband – 6 övningar

stark underkropp

Dags för del 2 till din träning med tjockt gummiband.

Hur du bygger en stark underkropp med detta superredskap. Ja, jag behöver knappast förklara varför jag kallar det ”super”, dra fördelarna med gymmet du kan ha i fickan. Det har jag gjort så många gånger redan och du säkert upptäckt själv? Istället går vi rakt in på passet. Precis som förra veckan med 6 övningar för överkroppen visar jag 6 övningar, men nu alltså med underkroppsfokus. Sen är tanken att du kan plocka dom du gillar från båda filmerna om du vill träna hela kroppen, men här alltså utvalda favoriter för en stark underkropp.

Stark underkropp med tjockt gummiband – 6 övningar

1. Utfallsteg framåt med gummiband i midjan

2. Knäböj + kick åt varannan sida

3. Good mornings

4. Lårspark framåt

5. Rump- /baksida lårspark bakåt

6. Höftböjare- + magcrunch

2 olika förslag på upplägg:                           

  • Klassiskt: 3 x 12 repetitioner per övning och sida, antingen en övning i taget eller ett set av varje övning direkt efter varandra i 3 varv.
  • På tid: 3 x 45 sekunder per övning och sida med 15 sekunders vila mellan varje set.

Kram och heja om du provar! /A

Gillar du övningar med tjockt gummiband rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras