Styrkepass på låda – 24 minuter för hela din kropp

En okomplicerad  7a på  ≈ 24 minuter för hela din kropp!?

Visar dig ett styrkepass på låda, bänk, soffbordet, en parkbänk eller annan höjd du har. Så smidig, lättillgänglig och riktigt effektiv träning var du än är, oavsett vilken nivå du är på. Kika och läs mer i texten där jag förklarar hur du kan göra övningarna lättare eller tyngre.

Och får du inte upp klippet i bloggen hittar du det här på Instagram.

Styrkepass på låda

1. Step-up
2. Hand stand push-up / atl. händerna på boxen
3. Enbensknäböj
4. Ryggresning med ”simtag”
5. Enbenshöftlyft
6. Sidoplanka med armlyft
7. Core/höftlyft

▪️Hur? För ett ≈ 24 min cirkelpass, jobba 45 sek/övning med 15 sek vila/byte av övning mellen x 4 varv (d.v.s. 2 ggr/sida i övning 3, 5 och 6). För tungt? Börja med 30 sek/övning eller 2 varv. För lätt? Addera vikter eller mer tid per övning.

Funkar lika bra hemma som på kontoret, gymmet eller utomhus. Övning 1 och 3 kör jag ofta som löpstyrka i samband med en runda, grymma för att bygga stabilt runt knän och höfter. Gäller även 5an.. har du någon favorit?

All lycka till med din träning! /A

Fler konditions- och styrkepass på låda:

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.