FILM: 15-minuterspass för din överkropp med sling trainer och kroppsvikt

Hej från mig och min sling trainer en tidig morgon i februari.

En sådan där dag med 1000 saker att hinna med du vet, men ”ett 15-minuterspass ändå.. vore skönt ”. Barnen sov i alla rum och jag ville inte väcka dom, men bara ett stenkast från vårt hus finns en fin liten konstgräsplan. Så jag grabbade min sling trainer, smög ut och dit för att hänga upp den i ett fotbollsmål.

Så, när du har/tar dig en kvart. Här hittar du mitt 15-minuterspass om du vill ge samma kärlek till din överkropp med sling trainer och kroppsvikt. Har du ingen sling trainer, TRX eller liknande kan du använda ett gummiband. Snabb och skön genomkörare med stort fokus på dina inre-, bakre- och stabiliserande muskler i överkroppen.

15-minuterspass för din överkropp med sling trainer och kroppsvikt

» 1 minut hög rodd + omvända flyes: anspänning i hela kroppen – håll armbågarna i brösthöjd – dra med övre delen av ryggen – knip åt mellan skulderbladen – räta armarna – bromsa på tillbakavägen m.h.a. baksida axlar

» 1 minut flyes: raka armar ut åt åt sidan – fäll fram med rak, spänd kropp – kom ihop med handtagen framför dig m.h.a. bröstmuskler och framsida axlar

» 1 minut push-ups: valfri variant (brett/smalt mellan händerna, på tå/knä)

» 1 minut låg rodd/sida: anspänning i hela kroppen – armbågen lågt – knip åt mellan skulderbladen – bromsa på tillbakavägen

» 1 minut för andra sidan

» 1 minut hunden + knäindrag – rakt- och diagonalt mot armbåge

» 1 minut för andra sidan

Förslag på upplägg:

Kör 1 minut av alla övningarna, för varje sida, direkt efter varandra. Vila 1 minut, upprepa 1 omgång till = 15-minuterpass med överkroppskrut.

Heja om du testar! /A

Fler förslag på 15-minuterspass  

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras