Grymt bra coreträning med 3 powerövningar

CORE?

For sure. Du kan lita på att få bra coreträning av övningarna jag ska visa dig här. Förra måndagen kickade vi igång veckan på F4Life Crossfit med denna ”magmördarserie” bestående av 3 övningar under en EMOM, alla med fokus på dina inre- och enormt användbara kärna. Ja, såpass att jag törs påstå att den påverkar ALLT du gör. När du står, går, springer eller bara reser dig från sängen på morgonen hjälper coremusklerna till.

Och varför du får så bra coreträning av just dom här övningar? Jo, för att du jobbar likt din vardag där styrkan behövs som mest för dom flesta av oss. Där coremusklerna ger dig statiskt stöd, skydd och styrka medan du rör andra delar av kroppen. Kanske tydligare när jag visar?

Får du inte upp filmklippet med bra coreträning här i bloggen hittar du det även här på Instagram.

CORE for sure – bra coreträning med 3 powerövningar

  • ♨︎ 10 hang knee raises
  • ♨︎ 30 sek hollow hold
  • ♨︎ 5 inch worm walk out

Hur?

Träna exempelvis igenom alla övningar direkt efter varandra. Vila 30 sek, upprepa 4 varv. Och du – sänk farten mot min uppspeedade takt. Ju långsammare, ju större chans att du hittar kontakt och får så bra coreträning som möjligt. övningarna.

Kram och kör så det ryker! /A

Fler förslag på bra coreträning:

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras