FILM: När du har space och 1 vikt – 6 övningar för puls, styrka och rörlighet 

övningar för puls

Träning på liten yta brukar funka fint, men vissa övningar kräver S P A C E!

Sommaren närmar sig med ökade möjligheter att träna utomhus, där övningar för puls, styrka och rörlighet passar alldeles utmärkt. Och löpning är ju super på flera sätt, men inget krav för att förbättra din kondition. Eller att ha ett helt gym för att öka din styrka, en enda vikt räcker som jag ska visa dig här. Ett helkroppspass som både förbättrar din rörlighet, plus övningar för puls och styrka.

Du hittar även filmen på Instagram med varje övning i ett eget klipp.

20 minuterspass när du har space och 1 vikt – puls/styrka/rörlighet

1. Inch worm walk

Tränar: armar, axlar, corestyrka och rörlighet i baksidan

2. One arm over head lunge walk

Tränar: rumpa, lår, axelstabilitet och rörlighet i

3. Burpees forward

Tränar: kondition, spänst, styrka i över- och underkropp

4. Krabbgång

Tränar: rörlighet kring axlar, höft, styrka i rumpa, armar

5. Plankgång med push-up och enarmsrodd

Tränar: styrka i core, axlar, bröst, armar, rygg

6. Grodhopp

Tränar: kondition, spänst, rumpa, lår

Hur?

Märk upp en sträcka att jobba fram och tillbaka på under 1 minut per övning direkt efter varandra. Vila 1 minut innan nästa varv. Byt arm för varje håll vid utfallsgång och mellan varje repetition vid plankgång med rodd. Upprepa 3 varv ≈ 20 minuters helkroppsträning av flera värdefulla kvaliteter, inte minst sinnet!

Kram och kör så det ryker! /A

Fler bra övningar för puls:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras