FILM: Roligare coreträning på roddmaskin – 2 övningar

coreträning på roddmaskin

Tycker du träning på roddmaskin och coreövningar är trist?

Kör din coreträning på roddmaskin, haha. Jo, jag menar allvar, det ÄR ofta roligare med annorlunda övningar. Där du knappast tänker på om det är jobbigt, utan mer tekniken och ”nu gör jag något nytt och spännande..” typ. Egentligen är denna coreträning på roddmaskin väldigt likt att jobba i en planka på tå där du rör fötterna eller en pik på boll rent praktiskt, men här känner du dig coolare (?).

Kanske. Jag tyckte i alla fall att det var kul när vi fick göra som här övningarna på Fit4Life Crossfit för ett par veckor sen. Och fördelen att jobba på en roddmaskin istället för coreboll med samma typ av övningar är att rörelsen är något jämnare och stabilare. Prova?

Får du inte upp filmen här i bloggen hittar du den även här på YouTube.

Coreträning på roddmaskin – 2 övningar

➤ 1. hög planka till pik

➤ 2. sågen / dynamisk planka med ”vristvick”

▪️Hur?

Kör övningarna i superset, d.v.s. direkt efter varandra med 10 reps av varje. Vila 30 sek, upprepa x 3 varv. Puss och have.. hm, fun!? /A

Gillar du coreträning på roddmaskin rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras