Ett räcke RÄCKER – film med 4 övningar

Saknar du gym eller ”vanliga” redskap?

Ett räcke räcker. Att använda kroppens vikt och gravitationen genom att hänga under eller på ett räcke är fullt tillräckligt för effektiv helkroppsträning. Det jag hittade på SATS Stureplan var inte det mest optimala då det både lutade och hade en pinne under, men jag tror du förstår principen. Träningsmöjligheterna är stora, till exempel i en klätterställning, ett staket eller något annat räcke.
Jag gillar ju det här med att göra träningen så lättillgänglig som möjligt. På söndag kväll reser jag och familjen till Mythos Beach för att arrangera Frisk & Stark Familj igen. Då ser jag fram emot mer av den här typen av träning vid det minimalistiska utegymmet, TRX eller vad jag känner för. I livet över lag, men extra mycket när jag är bortrest tänker jag att träningen inte behöver vara så komplicerad. Ett räcke räcker..
Här visar jag 4 förslag som går lätt att modifiera utifrån din träningsnivå.

4 övningar vid ett räcke

1. Rodd
2. Enbensknäböj
3. Push-ups
4. Bulgarian Split Squat

Upplägg: Gör alla övningar direkt efter varandra med 10 repetitioner per övning och sida. Vila någon minut, upprepa 3-4 varv.
Lycka till och ha en riktigt fin fredag!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras