RYGGPASS – 6 övningar med krut till din baksida

ryggpass

Lite kärlek till din baksida?

Från mitt ryggpass förra veckan om du vill plocka inspiration att personifiera? Som jag pratat mig varm om fler gånger förr är kroppens in- och baksida ofta en bra ide att prioritera. Även det jag tycker är roligast, vilket kan ha att göra med min inpräntade budskap om att övningar för baksidan ger oss så mycket bra. Styrka och skadefrihet inför livet, där många av oss bär saker med framsidan och sitter framåtlutade över diverse skärmar. Snygg hållning, kraft inifrån och driv framåt.

Slutpredikat. Här ett ryggpass du gärna får plocka övningar från eller köra rakt av med personligt anpassade vikter, set och repetitioner. O.B.S. Filmens tempo är något uppskruvat. Kör i din takt!

RYGGPASS – 6 övningar med kärlek till din baksida

➤ 1. Pull-ups, 4 x 5 reps (alt. i maskin/med gummiband)

➤ 2. Magliggande benlyft, 3 x 12 reps

➤ 3. Omvända flyes, 3 x 12 reps

➤ 4. Hög rodd, 3 x 12 reps

➤ 5. Smala push-ups, 3 x 12 reps (alt. mot bänk/på knä)

➤ 6. Latsdrag med rep, 3 x 12 reps

Det är sällan jag filmar mina egna, lugna styrkepass och dom ser olika ut, men här ser du alltså ett ryggpass som exempel. Sen brukar alla se olika beroende på lust, gymmets utrustning och om jag är inne i en speciell träningsperiod. Just nu kör jag lite lättare och då blir det även mer maskiner som du ser här. Variation är kul tycker jag, motivationshöjande och bra rent fysiskt.

Kram och kör hårt om du testar! ☆/A

Fler rekommenderade ryggpass:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras