Träna axlarna med det du har – 4 heltäckande övningar

träna axlarna

Önskar du glada påskaxlar!?

Eller alltid. Att träna axlarna har du verkligen nytta av inför livet. En muskelgrupp som är extremt användbar och snygg tycker jag, men också viktig eftersom den stabiliserar en utsatt led. Som jag även nämner nedan omger axelns alla små muskler en led som är väldigt rörlig åt olika håll, därför också skadedrabbad. Men genom att träna axlarna kan du hålla skadorna borta samtidigt som du får styrka inför olika sporter och din vardag.

Här visar jag hur du kan träna axlarna med det du har till hands. Ett par fyllda flaskor, mjölkpaket, stenar, hantlar, viktskivor..  bara din fantasi sätter stopp. Och får du inte upp filmklippet här i bloggen hittar du det här på Instagram!

https://www.instagram.com/p/CcUap44jsuQ/

Träna axlarna med det du har – 4 heltäckande övningar

1. Lyft åt sidan + bakåtrotation
2. Framåtlutat lyft framåt och åt sidan
3. Axelpress
4. Axellyft framåt + drag till bröstet

Hur?

Jobba 1 minut per övning. Vila 1 minut och upprepa 3 varv för ett 15-minuters heltäckande axelpass.

Varför?

Axlarna är din viktiga – och extremt användbara – länk mellan armarna och överkroppen. En väldigt rörlig och utsatt led, varför det är kanon med muskler runtomkring som skyddar, hjälper och stabiliserar.

När?

Plocka övningar och lägg till din egen träning eller alla som ett komplett axelpass med dom redskap du har. Lätta vikter funkar för de små, inre musklerna i axeln. Perfekt påskpass?

Kram och lycka till med din träning! /A

Gillar du att träna axlarna rekommenderar jag även:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras